Karaismailoğlu: “Sümela’da Güvenlik ve Koruma Çalışmaları Kararlılıkla Sürecek”
AK Parti Trabzon Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Adil Karaismailoğlu, Sümela Manastırı’nda tamamlanan bakım ve güvenlik çalışmalarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, tarihi ve kültürel mirasın korunması ile ziyaretçi güvenliğinin sağlanması konusunda çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü söyledi.
Trabzon’un ve Türkiye’nin dünya çapındaki önemli simgelerinden biri olan Sümela Manastırı’nda yürütülen kapsamlı bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının başarıyla tamamlandığını belirten Karaismailoğlu, manastırın yeniden ziyaretçilerin hizmetine açıldığını ifade etti.
Trabzon Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü’nün kontrolünde gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında, endüstriyel dağcılar ve uzman mühendislerin sarp yamaçlarda yoğun bir çalışma yürüttüğünü kaydeden Karaismailoğlu, dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise bin 225 metrekare olmak üzere toplam 7 bin 575 metrekarelik alanda kaya yüzey temizliği yapıldığını açıkladı.
Ayrıca 935 metrekarelik alanda yüzey örtüleme çalışmasının gerçekleştirildiğini belirten Karaismailoğlu, ankrajlar, gergi halatları ve doğal mağara tavanını kapsayan yüksek dayanımlı çelik tel ağ uygulamalarıyla geniş ölçekli kaya iyileştirme ve destekleme çalışmalarının da tamamlandığını söyledi.
Karaismailoğlu, bölge turizminin sürdürülebilirliği ve her yıl Sümela Manastırı’nı ziyaret eden yüz binlerce yerli ve yabancı turistin güvenliği için gerekli çalışmaların devam edeceğini vurgulayarak, “Trabzon’umuza, turizm dünyamıza ve ülkemize hayırlı uğurlu olsun” ifadelerini kullandı.